Search Chemical Artistry...

12.1.11

Interview with Creative Designer Yianna Sdrali



Η Γιάννα Σδράλη γεννήθηκε στην Αθήνα, μια ανοιξιάτικη πολύχρωμη Παρασκευή του ’76. Ένα πραγματικά ταλαντούχο και άκρως ιδιαίτερο άτομο, που το διακρίνει η καλαισθησία, η άποψη για την τέχνη και η φαντασία. Η ζωγραφική και γενικότερα η τέχνη την κέρδισε από πολύ νωρίς, ενώ ξεκινά τις καλλιτεχνικές της δραστηριότητες συνειδητοποιημένα στην ηλικία μόλις των 15 ετών και έχοντας σαν στόχο –ως προς την επαγγελματική της σταδιοδρομία- την γραφιστική.
Αποφοιτώντας το 1993 από το 4ο Τ.Ε.Λ Αθηνών με ειδικότητα στις «Eφαρμοσμένες Tέχνες» , ως γραφίστας, συνεχίζει τις σπουδές της στους τομείς «Οπτικής Επικοινωνίας», «Έντυπης Διαφήμισης» και «Ζωγραφικής» στα εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών «Βακαλό».
Ξεκινά να εργάζεται με πάθος για δημιουργία από το 1995 σε πολλές διαφημιστικές εταιρίες ως γραφίστας και μακετίστας στο δημιουργικό κομμάτι. Έκτοτε μέχρι και σήμερα, απασχολείται ατομικά - ή μη - ως γραφίστας και εικαστικός του δημιουργικού (creative designer) ενώ δραστηριοποιείται ελεύθερα σε εικαστικά και καλλιτεχνικούς χώρους.
Η αγάπη της για την τέχνη, την δημιουργία και την αισθητική είναι ανεξάντλητη, ενώ οι Καλές Τέχνες, η μουσική, η ποίηση, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, η διαφήμιση, η φωτογραφία, η τέχνη του Make Up και η μόδα ως προς το styling είναι τα κύρια ενδιαφέροντα και ενασχολήσεις της. Μας πείθει… και το σημαντικότερο… χωρίς να προσπαθεί για κάτι τέτοιο.




Πότε ανακάλυψες το δημιουργικό ταλέντο σου στην τέχνη και την διαφήμιση?

ΑΠ΄ ΟΤΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΖΑ, ΟΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΗΞΕΡΑ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΚΑΝΩ. ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΑ ΟΤΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ «ΤΑΛΕΝΤΟΥ» ΜΟΥ ΤΟ ΧΡΩΣΤΟΥΣΑ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ ΤΟΥ..:-) ΌΜΩΣ Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΟΥ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΩ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΜΟΥ Ή ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΩ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΟΠΩΣ ΕΓΩ ΗΘΕΛΑ, ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ «ΜΑΓΙΚΟ ΤΡΟΠΟ» ΜΕ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΩ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΥΝΔΥΑΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. Η ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗ, ΓΙΑ ΜΕΝΑ Η «ΕΝΤΕΧΝΗ» ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΝΑ ΠΛΑΣΑΡΕΙΣ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ, ΤΙΣ « ΠΟΥΛΑΣ» ΜΥΣΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΚΟΜΨΟ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΤΡΟΠΟ..







Ποιες είναι οι επιρροές σου? Από πού αντλείς έμπνευση?

..ΕΠΙΡΡΟΗ ΚΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΜΟΥ, Η ΙΔΙΑ Η ΖΩΗ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΦΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ.. ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ, ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΕΡΩΤΕΣ, ..ΟΛΑ.. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΟΜΩΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΕΧΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Ή ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΜΕΓΑΛΟΥΣ Ή ΑΣΗΜΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΑΝΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ «ΟΜΟΡΦΑΙΝΟΝΤΑΣ» ΕΤΣΙ ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΜΑΣ. Ο ΙΜΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ, ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ, ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ, ΚΛΟΥΑΖΟΝΙΣΜΟΣ, ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ, ART NOUVEAU ΕΙΝΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΞΕΧΩΡΙΣΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΟΥΝ Κ ΜΕ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΟΥ.. ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ O DA VINCI, Ο ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ, ΚΛΙΜΤ, EGON SCHILLE, DALI, MATIS ΚΑΙ O TOULOUSE LAUTREC ΠΟΥ ΤΟΝ ΘΕΩΡΩ ΩΣ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ.





Ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας και πόσο δύσκολο είναι να παραμένεις διαχρονικός στον δημιουργικό χώρο?

ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ , ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ, Ο ΖΗΛΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ Η ΠΟΛΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ. ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΚΟΠΟΙΣ ΚΤΩΝΤΑΙ.. ΟΤΑΝ ΔΙΝΕΣΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ, ΕΙΣΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΞΕΛΙΣΣΕΣΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΝΕΩΝΕΣΑΙ, ΟΤΑΝ ΑΝΑΘΕΩΡΕΙΣ ΑΛΛΑ Κ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΝΕΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ Κ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ, ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΑΠΟΠΝΕΕΙΣ ΜΙΑ ΦΡΕΣΚΑΔΑ ΠΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΠΛΟ ΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΣΕ ΦΕΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΟΥ. Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΈΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΤΑ.. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΌΤΙ ΚΑΝΕΙΣ Κ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ Η ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ ΠΙΝΕΛΙΑ.. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΣ, ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ..





Τι σου αρέσει περισσότερο στη δουλειά σου?
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΚΕΨΕΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΩΝ ΜΟΥ ΑΠΟ τους ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΜΟΥ… Μ’ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ «ΖΩΗ» Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΜΟΥ – ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΜΟΥ. Μ’ ΑΡΕΣΕΙ ΕΠΙΣΗΣ Η «ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΗ» ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΩ ΝΑ ΔΕΙΞΩ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΦΑΝΕΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΛΚΥΟΥΝ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ «ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ» ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΜΟΥ. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΟΛΟ ΑΥΤΟ – ΤΟ ΒΛΕΠΩ ΣΑΝ ΕΝΑ ΠΑΙΓΝΙΔΙΣΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΑΣΚΩ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΠΩ ΚΛΙΣΑΡΙΣΜΕΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ,ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΘΕΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ, ΝΑ ΑΦΥΠΝΙΖΩ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΑΦΥΠΝΙΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ Η ΙΔΙΑ… ΝΑ ΔΙΝΩ ΚΑΤΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ…





Ποια η άποψη σου για το διαδίκτυο ως προς το επάγγελμα σου;

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΘΑ ΠΩ ΟΤΙ Το ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΣΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΚΑΚΗ ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ, ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΙΔΕΩΝ.
Η ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΡΟΛΟ, ΟΠΟΤΕ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΤΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΑΠΟΡΡΌΦΗΣΗ ΝΕΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ Κ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΙΔΕΩΝ, ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.. ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΓΝΩΣΗ, ΝΕΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ Κ ΤΡΟΠΟΥ ΖΩΗΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ..ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ Κ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ.. ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗ..



1 comment:

  1. Lovely site and great post, Christina! Well presented work!
    Enjoyable interview with Mrs Sdrali, very artistic and creative designs!
    Keep up the good work!!

    Regards,

    Stella Papatzani

    ReplyDelete